پر امتیازترین محصولات

نکات ویزای شنگن

نکات ویزای شنگن

مواردی که بهتر است در مورد نکات ویزای شنگن بدانید

ارزیابی ویزای شنگن

مدت زمان بررسی و تایید ویزای شنگن به دو بخش تقسیم بندی می شود. بخش نخست مدت زمان بررسی مدارک پیش از ارسال به سفارت مربوطه و بخش دوم مدت زمان بررسی مدارک در سفارت مورد نظر است.(البته این زمان‌بندی در صورتی که فرد بخواهد از طریق موسسه مهاجرتی نیلگام اقدام کند)

  • به طور میانگین مدت زمان بررسی مدارک مورد نیاز برای ویزای شنگن و برطرف کردن نواقص و کاستی‌های احتمالی در مجموعه نیلگام بین 2 تا 4 هفته زمان خواهد برد.
  • مدت زمان بررسی و تایید ویزای شنگن در سفارت نیز بین 3 تا 6 هفته به طول میانجامد.

به بیانی دیگر، از زمان ارسال مدارک ترجمه شده و نهایی به سفارت و انجام انگشت نگاری توسط متقاضی، حدود 3 تا 4 هفته زمان بررسی و تایید طول می‌کشد.

اعتبار ویزای شنگن

معمولاً در مقوله مدت اعتبار ویزای شنگن دو تاریخی که با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شود و برای بسیاری از متقاضیان محترم تعریف دقیق و مجزایی ندارد، تاریخ اعتبار ویزای شینگن و تعداد روزهای مجاز اقامت است که در شرایط عادی به ترتیب 6 ماه و 3 ماه هستند.

برای مثال، اگر در اولین روز سپتامبر ویزا شینگن برای فردی صادر شود، وی قادر خواهد بود تا اواخر فوریه سال بعد (180 روز) وارد حوزه شینگن شود.

این 180 روز همانتاریخ اعتبار ویزای شنگن است. اما تعداد روزهای مجاز اقامت بدین معنی است که دارنده ویزای شینگن در این مدت شش ماهه، می‌تواند تا حداکثر 90 روز در کشورهای حوزه شنگن اقامت داشته باشد و موظف است تا پیش از پایان این مهلت 90 روزه حوزه شینگن را ترک کند.

افرادی که سابقه سفر و اقامت در منطقه شنگن را نداشته باشند، کد درج شده بر روی ویزای آنها 1 خواهد بود. این بدین معنی است که با ویزای شنگن اخذ شده تنها قادر به ۱ بار ورود به این منطقه هستند و از سوی دیگر مدت مجاز اقامتشان در حوزه شنگن به جای 90 روز ، تنها 15 روز است.

نکات دریافت ویزای شینگن

بد نیست بدانید که کدی اختصاصی برای مسافرت‌های هر فرد وجود دارد که نشان دهنده تعداد دفعات مجاز تردد وی در این مدت 90 روزه است.

فردی که کد مالتیپل شینگن در ویزای وی ثبت شده ‌باشد، می‌تواند 90 روز اقامت مجاز خود در حوزه شنگن را در یک نوبت 3 ماهه به پایان برساند یا این فرصت 90 روزه را تقسیم کرده و در چند بار ورود از آن استفاده کند.

این در حالیست که اگر کد سینگل در ویزای شینگن فردی درج شده باشد، حتی در صورتی که تنها 1 روز در منطقه شینگن اقامت داشته و اروپا را به هر دلیلی ترک کند و از اعتبار 180 روزه ویزای وی نیز زمان بسیاری باقی مانده باشد، برای ورود مجدد به این منطقه باید دوباره برای درخواست ویزا شینگن اقدام نموده و تا زمان صدور ویزای جدید حق ورود به هیچ یک از کشورهای این منطقه را نخواهد داشت.

سایر نکات مهم ویزای شنگن شامل موارد زیر می‌شوند:

  • برای درخواست ویزای شینگن از سفارت اتریش، تمامی مدارک باید به زبان آلمانی ترجمه شوند
  • همراه داشتن حداقل 80 یورو در روز مصاحبه الزامی است (شما باید هزینه مجزای کارگزاری خدمات ویزای شنگن مثل وی اف اس یا ویزامتریک را نیز در نظر بگیرید)
  • پس از صدور ویزای شینگن، حداقل ضمانت نامه 100میلیون تومانی به ازای هر نفر دریافت خواهد شد (این مبلغ در هر سال تغییر کرده و باید راجع به بروز رسانی این مورد از کارشناسان نیلگام سوال شود)
  • در صورت ویزا نشدن درخواست، مبلغی بابت هزینه‌های جاری کم شده و مابقی مبلغ بازپرداخت خواهد شد (تنها زمانی این امر ممکن است که از خدمات کامل ویزای شنگن موسسه مهاجرتی نیلگام استفاده کنید)

 

دلایل رد شدن ویزای شینگن

رد شدن یا ریجکت ویزای شینگن دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد که برای هر پرونده متفاوت است اما بدترین اتفاقی که بعد از ریجکت ویزا می‌افتد این است که متقاضی دست کم برای مدت 6 ماه نمی‌تواند از هیچ سفارت اروپایی دیگری برای دریافت ویزای شینگن اقدام کند.

عموماً هیچ فرد حقیقی و حقوقی نمی‌تواند ویزا شدن درخواست شینگن را تضمین کند! تنها کاری که می‌توان انجام داد، اعتماد به موسسات معتبر و با سابقه در این رابطه است تا با دقت و تجربه بالا و تکیه بر دانش به روز، شانس صدور ویزای شینگن را افزایش دهند.

مهمترین دلایل رد شدن ویزای شنگن به شرح زیر است:

  • مدارک جعلی؛ تحت هیچ شرایطی با مدارک جعلی برای ویزای شینگن اقدام نکنید، چون در 99 درصد مواقع درخواست شما رد خواهد شد.
  • وجود سوابق فعالیت‌های مجرمانه در گذشته
  • گذرنامه مخدوش و یا آسیب دیده
  • توضیحات ناکافی در مورد دلایل سفر
  • گذرنامه نامعتبر (پاسپورتی که در هنگام درخواست از اعتبار آن کمتر از 3 ماه باقی مانده باشد)
  • نامه مرجع نامعتبر(دعوتنامه)
  • عدم ارائه هدف مشخصی از سفر
  • عدم اثبات تمکن مالی برای سفر
  • ارائه گواهی تولد و یا ازدواج نامعتبر
  • بیمه‌نامه مسافرتی نامعتبر
  • ناتوانی در ارائه مدارک اسکان (رزرو هتل و یا اجاره نامه)
  • وضعیت نامطلوب ویزای شینگن؛ مواردی همچون برنامه سفر غیر منطقی می‌تواند به ریجکت ویزای شما بیانجامد.

نکات مهم ویزای شنگن

✅ لازم به اشاره است که مدارک باید همراه با ترجمه‌ی رسمی به سفارت ارائه شود.

✅ بلیط پرواز رفت و برگشت به کشور مقصد یا رزرو بلیط لازم خواهد بود.

💙 بیمه مسافرتی:

متقاضیان روادید باید برای کل مدت‌ زمان سفر بیمه‌مسافرتی فردی یا جمعی داشته باشند. شرکت بیمه‌گذار نیز باید نماینده‌ معتبری در کشور مقصد داشته باشد.

🎫 واچر هتل:

همراه داشتن برگه‌ی تاییدیه‌ رزرو هتل یا اصل‌ دعوت‌نامه‌ای‌ که شخص دعوت‌کننده از کشور مقصد برای متقاضی فرستاده است.